• اطلاعیه ها

    • Dr.Saied Malihialzackerini

      Forum Guidline ..........   ۱۷/۰۹/۰۱

      Our guidelines for Symia Psychology & counseling Forums - SPCF. We welcomes contributions which are original, innovative, authoritative and of interest to the membership of the virtual association. It's also a great way for you to share your knowledge and help others. We aim to publish a variety of contributions ranging from personal reflections on psychological practice to critiques of current topics, innovations in service development, and audit and research studies.We also publish correspondence either regarding articles published within SPCF or around issues of general interest to the membership. We value your contributions to our site and encourage you to use our forums to interact with other members! We also want to make sure that SPCF is a safe and trustworthy source for our global community. Articles submitted to SPCF will be sent to members of the editorial collective for refereeing.Overall, articles must be relevant and of interest to the profession Articles of 1000-2500 words including references are welcomed. If you feel an article longer than 2500 words is justified please state the reasons in an accompanying letter and these will be considered by the reviewer. To help us with this goal please ensure your posts are: Friendly To maintain a safe, friendly environment on our forums, we ask our members to limit their comments to courteous and respectful language at all times. Any posts that include sexually explicit comments, hate-speech, prejudiced remarks, or profanity will be removed. We also reject posts that advocate or describe participation in illegal activities and those containing graphic descriptions of death, injuries or violent criminal acts. We only publish posts written by our members . Relevant to psychologists Keep your forum posts relevant and helpful to psychologists. Please don’t include personally insulting language, smear campaigns, or any personal opinions about political, ethical, religious, or wider social issues. If you have a question or comment for SPCF about our forums moderation policies or there is an issue with your account, you can contact us. Non-commercial SPCF association is intended to provide advice for psychologists. Posts that are being offered in exchange for personal gain, such as gifts, services, or money, will be removed. We reserve the right to reject specific content for any reason. Links to external websites, such as advertising sites or personal blogs, that are not relevant to the topic and are used purely for promotional purposes will be removed. We reserve the right to reject any URL for any reason. Survey requests, polls, or requests for research, as well as any spam will also be removed. If you suspect a post is fraudulent, please use contact us to submit your report. SPCF reserves the right to remove any content (links, text, or images) we deem inappropriate. If any member violates any of the above guidelines, we reserve the right to ban the individual from further participation in the SPCF Community.                راهنمای ثبت نام  و استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا تالار گفتگو کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا تقاضا می شود قبل از ورود به صفحه تالار گفتگو، متن زیر را به دقت مطالعه نمایند. برای فعالیت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا ابتدا باید عضو سایت شده و یا درصورت ثبت نام وارد سایت شوید. نحوۀ عضویت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا برای استفاده از تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا، ابتدا باید عضو سایت اصلی انجمن روان شناسی سیمیا شوید.( چنانچه قبلا در سایت ثبت نام کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد جهت استفاده از تالار گفتگو وجود ندارد و با همان نام کاربری و رمز عبور سایت اصلی می توانید به تالار گفتگو وارد شوید.) 1-   روی دکمه ثبت نام در نوار مشکی سمت چپ بالای صفحه انجمن کلیک کنید 2-   فرم ثبت نام را تکمیل کنید a.     ادرس ایمیل خود را به انگلیسی و دقیق بنویسید b.     یک کلمه عبور (رمز) دلخواه تعریف کنید c.      مقطع تحصیلی فعلی را در میزان تحصیلات وارد کنید d.     سایر خانه ها را تکمیل کنید.   3-   پس از حداکثر چند دقیقه یک نامه جهت تأئید شما به ایمیل تان ارسال می شود. دقت کنید اگر ایمیلی نیامد (بطور قطع ایمیل را اشتباه نوشته اید) وبا دفتر انجمن تماس بگیرید . 4-   حداکثر دو روز بعد از ثبت نام ، نامه ای از مدیر سایت برای شما ارسال می شود که ثبت نام شما تأئید شده و می توانید بعنوان کاربر وارد سایت شوید. راهنمای استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا جهت ورود به تالار گفتگو، بر روی عبارت سفید رنگ «وارد شوید» در بالای سمت چپ تمامی صفحات سایت کلیک کنید .  سپس با کلیک بر روی لینک مربوط به خود وارد تالار مورد نظر شوید.   در صفحه باز شده فهرست تمامی انجمنهای موجود را ملاحظه می کنید که به تفکیک مقاطع تحصیلی و گروههای درسی قرار گرفته است. هریک از کاربران به تناسب مقطع و گروه تحصیلی خود وارد تالار مورد نظر خود شوند. کاربران می توانند سوالات خود را در هر زمینه ای مربوط به تالار خود بیان کنند و یا به سایر سوالات سایر کاربران پاسخ دهند. لازم به ذکر است که تمامی فعالیتهای کاربران پس از تأیید مدیر سایت انجمن روان شناسی سیمیا نمایش داده خواهد شد و پس از ایجاد بحث و یا پاسخ به بحثی توسط کاربران، بلافاصله بحث و پاسخ مربوطه نمایش داده نخواهد شد. این اطمینان به تمامی کاربران داده خواهد شد که در کمترین زمان ممکن به تأیید فعالیتهای در چارچوب قوانین انجمن اقدام خواهد شد. آشنایی با ایجاد پرسش و پاسخ در تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا
      قبل از ورود به سایت، کاربران تنها قادر به مطالعه پرسش و پاسخها خواهند بود.
      کاربرانی که عضو سایت شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود ورود موفق به سایت داشته اند، قادر به فعالیت در تالار گفتگو خواهند بود.
      برای پاسخ و مشارکت در یک بحث موردنظر، کافیست به تالار و بحث مربوطه رفته و بروی دکمه پاسخ به بحث کلیک کنید و متن پیام خود را وارد کرده و برروی دکمه ارسال کنید. پاسخ شما پس از تأیید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد. امید است این تالارهای گفتگو نقش مفیدی در کمک به کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا ایفا نماید. چهت دریافت راهنمای کاربری دوره ها و کارگاه های الکترونیکی مجازی فایل زیر را دریافت کنید.        E-LearningManual.pdf

تقوایی

مدیر کل
  • تعداد ارسال ها

    220
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    39

آخرین بار برد تقوایی در January 27 2019

تقوایی یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

1 دنبال کننده

درباره تقوایی

  • درجه
    Roshana

Uncategorized

  • نام
    روشنک
  • نام خانوادگی
    تقوائی
  • جنسیت
    زن / Female
  • وضعیت تحصیلی
    دانشجوی کارشناسی ارشد/ Graduate - Master Student
  • رشته تحصیلی
    روان شناسی بالینی
  • دانشگاه محل تحصیل
    کارشناسی:دانشگاه آزاد واحد کرج- کارشناسی ارشد:دانشگاه آزاد واحد قزوین

آخرین بازدید کنندگان نمایه

1,493 بازدید کننده نمایه
  1. علیرغم کارهای گسترده در حوزه روابط زبان و مغز، پیشرفت قابل توجهی در شکل دهی مدلی از آناتومی عملکردی زبان رخ نداده است. حال زمان آن فرا رسیده که مدلهای کلاسیک زبان که برخاسته از کارهای بروکا، ورنیکه، لیچهام و.... نقد گردد و روابط و مدلهای نوینی ارائه شود. مقاله حاضر در این زمینه اطلاعات مفیدی در اختیار خواننده قرار می دهد. تبیینی نوین از آناتومی عملکردی زبان.pdf
  2. پنج راه برای اینکه حافظه ای قوی داشته باشید شیوه ای که شما زندگی می کنید، چیزی که می خورید یا می نوشید، و چگونگی برخوردتان با بدنتان همانطور که روی سلامت جسم خوب زیستن شما اثر گذار است به همان اندازه روی حافظه تان نیز مؤثر است. در اینجا پنج چیزی که شما هر روز می توانید با آن ذهنتان را محافظت کنید و بدنتان را قوی نگه دارید آورده شده است. استرس خود را مدیریت کنید: ضرب آهنگ مداوم و پایدار استرسهای روزانه مانند فشارهای ناشی از کار های ضرب الاجل یا مهلت دار یا بحث و جدل های جزئی قطعا می تواند موجب حواسپرتی یا تأثیر بر توانایی شما برای تمرکز در به بیاد آوردن شود. اگر شما ساز و کاری برای مدیریت کردن استرس خود ندارید، محافظت از حافظه تان می تواند یکی از دلایل برای داشتن آن باشد بیشتر از نیمی از بالغین نگران بهبود حافظه در سن 60 سالگی هستند. بهرحال بخشی از حافظه با افزایش سن از بین می رود که معمولا نشانه یک مشکل جدی مانند آلزایمر نیست، اما نتایج تغییرات طبیعی در ساختار و عملکرد مغز را نشان می دهند. این گزارش تغییرات طبیعی مرتبط با سن و سایر علل جدی کاهش یا فقدان حافظه – و اینکه چطور این دو را از هم تشخیص دهیم - را توصیف می کند. داشتن یک خواب شبانه خوب. کسانی که شب خواب خوبی ندارند نسبت به آنهایی که شبها خواب کاملی دارند، بیشتر دچار فراموشی می شوند. خواب شبانه خوب برای تثبیت حافظه ضروری می باشد. شایعترین علت خواب کم بی خوابی است - مشکل در به خواب رفتن و خوابیدن. متاسفانه، بیشتر داروهایی که برای بیخوابی استفاده می شود می تواند موجب تخریب حافظه و تخریب عملکرد عمومی مغز شود. به همین دلیل بهتر است ابتدا عادات خوابتان را بهبود ببخشید و تنها اگر این مراحل کمکی به شما نکرد از دارو استفاده کنید. اگر نیاز به کمک برای خواب دارید، کمترین دوز دارو را فقط برای زمانی کوتاه که نیاز به خواب دارید استفاده کنید. اگر سیگاری هستید، ترک کنید. قطعا،گفتن آن راحتتر از انجام دادنش هست، اما اگر نیاز به انگیزه بیشتری دارید، بدانید که سیگاری ها خیلی بیشتر از کسانی که سیگار نمی کشند دچار مشکلات حافظه که با سن مرتبط هست می شوند. کسانی که بیشتر از دو پاکت سیگار در روز در سالهای میانی زندگی می کشند دو برابر بیشتر از کسانی که سیگار نمی کشند در سن پیری خطر رشد دمانس در آنها وجود دارد. بهرحال، کسانی که سیگار را در سالهای میانی عمر ترک می کنند و کسانی که آنهایی که کمتر از یک پاکت سیگار در روز می کشند میزان خطر ابتلا به دمانس در آنها یکسان است در مقابل کسانی که اصلا سیگار نمی کشند. اگر الکل می نوشید، در حد متوسط بنوشید. نوشیدن میزان زیادی الکل خطر فقدان حافظه و دمانس را افزایش می دهد. افراد الکلی، به سختی تکالیف مربوط به حافظه کوتاه مدت را انجام می دهند، بطور مثال در بخاطر سپردن فهرستها مشکل دارند. نوع دیگر فقدان حافظه که با مصرف الکل در ارتباط است سندرم کورساکف نام دارد. در این حالت، کمبود دراز مدت ویتامین ب یک با اثرات سمی الکل در مغز ترکیب می شود و می تواند باعث اختلالات ناگهانی و فراموشی چشمگیر شود. در برخی از این موارد فقدان حافظه دائمی است، اما اگر به تازگی گرفتار این موضوع شده باشند، می تواند تاحدی موجب درجات معکوسی در بروز مشکل در حافظه شود. مغزتان را از جراحت / آسیب محافظت کنید. ضربه به سر یکی از علل مهم فقدان حافظه و افزایش خطر رشد دمانس باشد. همیشه از وسایل ایمنی مناسب در طی فعالیتهایی که نیاز به سرعت بالا دارند و در ورزشها استفاده کنید. در هنگام رانندگی با وسایل نقلیه موتوری کمربند ایمنی را ببندید. تصادف با ماشین بیشترین میزان ضربه را به مغز وارد می کند و بستن کمربند ایمنی به میزان زیادی موجب کاهش بروز آسیبهای شدید به مغز می شود. وقتی دوچرخ سواری می کنید، موتور سیکلت می رانید، اسکیت بازی می کنید و اسکی می کنید از کلا ه ایمنی استفاده کنید. منبع: سایت روان شناسی سلامت دانشگاه هاروارد www.health.harvard.edu
  3. مقاله حاضر بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه برگن نوروژ می باشد. در این مقاله در مورد ویژگی های پایه آزمایش شنوایی دایکوتیک و موارد مرتبط به آن صحبت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر متن کامل را مطالعه بفرمایید. گوش دادن دایکوتیک.pdf
  4. سلولهای مویی گوش داخلی به آسیب ناشی از عوامل مختلفی مثل سن، نقائص ژنتیک و عوامل محیطی مثل نویزهای با شدت خیلی بالا و یا داروهای شیمی درمانی حساس می باشند. نتایج صدمه به این ناحیه مشکلات شنوایی و یا تعادلی دائمی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید متن کامل مقاله را بصورت رایگان دانلود بفرمائید. بازسازی سلول مویی.pdf
  5. نورون های آیینه ای گروه خاصی از نورون های بینایی-حرکتی هستند و در ناحیهF5 قشر پره موتور میمون کشف شده اند. این نورون های زمانی که میمون یا انسان فعالیتی را انجام می دهد و همچنین زمانی که انجام همان فعالیت توسط دیگران را مشاهده می کند، پاسخ می دهند. مقاله حاضر، به آخرین یافته ها در زمینه خصوصیات عملکردی نورون های آیینه ای شنوایی می پردازد. نورون های آیینه ای شنوایی.pdf
  6. مقاله حاضر به توصیف یک الگوی عصبی شبیه ساز مغز در پردازش صوت می پردازد. شبکه تحلیل پریود یا تناوب(PAN) یک شبکه عصبی برگرفته از عملکرد نورونهای اسپایکی (با تخلیه سریع و تیز) می باشد.از لحاظ تکنیکی PAN قادر است نسبت به مدولاسیون و فرکانس حامل سیگنالهای صوتی هارمونیک را محاسبه کند و براین اساس می تواند در موارد پردازش سیگنالهای شنوایی مانند تفکیک منبع صوت، تحلیل پریود و مشکل نویز میهمانی کاربرد داشته باشد. شبیه سازی شبکه تحلیل پریود یا تناوب در مغز.pdf
  7. مقاله حاضر در زمینه مدل آناتومی عملکردی زبان که در پژوهش ها کمتر به آن پرداخته شده می پردازد. و مدل های کلاسیک زبان که برخاسته از کارهای بروکا، ورنیکه و ... بود را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. در این مقاله همچنین به شرح مدل مسیرهای خلفی و قدامی که از سوی هیکاک و پوپل ارائه گردیده است پرداخته می شود. آناتومی عملکردی زبان.pdf
  8. به نظر می رسد ریتم های mu، در ترجمه دیدن و یا شنیدن به انجام دادن، نقش دارند. محقق شدن این ویژگی به فعالیت مجموعه مراکز ریتم آلفا(حوزه های بینایی - محور، شنوایی - محور، و حسی - پیگیری محور) نیازمند است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه متن کامل مقاله را دانلود کنید... ریتمهای ام یو و ترجمه دیدن و شنیدن.pdf
  9. یادگیری توالی حرکتی می تواند بعنوان نماینده سایر یادگیری های حرکتی مورد بررسی قرار گیرد. رعایت حرکت در یادگیری می تواند صریح، یا ضمنی باشد... در این مقاله نقش ساختارهای مغزی قشر پیش پیشانی، قشر پیش حرکتی و قشر حرکتی اولیه در یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی مرور شده است. ساختارهای مغز - یادگیری توالی حرکتی.pdf
  10. کودک در بازی می آموزد که چگونه "یاد بگیرد" و از عهده وظایف زندگی برآید و بر مهارت ها و تکنیک های گوناگون و فرایندهای سمبلیک با "روش مخصوص به خودش" غلبه کند. سپس به خودش و ظرفیت خودش برای پیوند با دنیا اعتماد پیدا می کند. بازی پایه ای می شود که کودک برای یادگیری امور دیگر آمادگی پیدا کند. بازی موجب رشد شخصیت کودک نیز می شود. به موجب آن کودک یاد می گیردو این یادگیری از طریق کشف، دستکاری کردن و استفاده از اشیاء، حیوانات، مردم و وقایع دیگر حاصل می شود و بعنوان فرصت هایی جهت خلق زندگی شخصی او به کار می رود. بنابراین در بازی متغیر کودک، ما می توانیم تداوم الگوهای اولیه را مشاهده کنیم. او در عین حال تلاش می کند که رشد کند و الگوهای جدید را جایگزین الگوهای قبلی در بازی هایش می شوند را کشف کند و بیاموزد. او ممکن است یک بازی را مکرر انجام دهد و این امر سبب می شود جزئیات و تفاوت های بازی را بیشتر درک و لمس کند. گاهی ممکن است ناگهان سبک بازی و نقشی که در بازی می پذیرد تغییر کند و این نشاندهنده تغییرات پیوسته کودک و محیط اوست. کودک در اتباطات مستمرش با محیط تصویرش را از خود تا آنجاکه می تواند مورد تجدید نظر قرار می دهد. بعلاوه کودک در بازی هایش تلاش می کند مشکلات و تضادهایش را حل کند. او در بازی نقش های جدیدی را می آموزد و خود را در غالب آنها قرار می دهد و با آنها بازی می کند. وقتی وسیع تر نگاه می کنیم، متوجه می شویم که زندگی بزرگسالان هم همان بازی هاست که وسیعتر شده اند.
  11. مقاله حاضر با عنوان "آیا نیمکره راست با سیستم لیمبیک حرف می زند؟" در زمینه گفتار و ارتباط آن با ساختارهای مغزی اطلاعات فوق العاده ای در اختیار خواننده می گذارد. نیمکره راست- سیستم لیمیبک- ربان.pdf
  12. مقاله حاضر در زمینه رابطه یادگیری و آگاهی و همچنین ساختارهای دخیل در توجه و نقش توجه در یادگیری، اطلاعات مفیدی را پیش روی شما بزرگواران قرار می دهد. یادگیری و آگاهی.pdf
  13. مطالعات گسترده ای در زمینه سازمان بندی مغز افراد دو زبانه صورت گرفته است. در این مطالعات از جمله مواردی که مورد مطالعه بوده است وضعیت مدارهای عصبی پردازشگر در زبان اول و دوم بوده است. برخی مطالعات به همپوشانی این مدارها اشاره کرده اند. سازمانبندی زبان- افراد دوزبانه.pdf
  14. درخصوص رابطه مغز و زبان مطالعات متعددی صورت گرفته است اما پیشرفت کمی در خصوص مدل های نظری سازمانبندی کارکردی زبان حاصل شده است. در این مقاله با توجه به حوزه های زیربنایی دخیل در گفتار و زبان به شرح بررسی ارتباط آناتومی کارکردی زبان می پردازند. اناتومی زبان 2.pdf
  15. درخصوص رابطه مغز و زبان مطالعات متعددی صورت گرفته است اما پیشرفت کمی در خصوص مدل های نظری سازمانبندی کارکردی زبان حاصل شده است. در این مقاله با توجه به حوزه های زیربنایی دخیل در گفتار و زبان به شرح بررسی ارتباط آناتومی کارکردی زبان می پردازند. آناتومی زبان-1.pdf