• اطلاعیه ها

    • Dr.Saied Malihialzackerini

      Forum Guidline .......... راهنمای استفاده از تالار گفتگوی روان شناسی سیمیا   ۱۷/۰۹/۰۱

      Our guidelines for Symia Psychology & counseling Forums - SPCF. We welcomes contributions which are original, innovative, authoritative and of interest to the membership of the virtual association. It's also a great way for you to share your knowledge and help others. We aim to publish a variety of contributions ranging from personal reflections on psychological practice to critiques of current topics, innovations in service development, and audit and research studies.We also publish correspondence either regarding articles published within SPCF or around issues of general interest to the membership. We value your contributions to our site and encourage you to use our forums to interact with other members! We also want to make sure that SPCF is a safe and trustworthy source for our global community. Articles submitted to SPCF will be sent to members of the editorial collective for refereeing.Overall, articles must be relevant and of interest to the profession Articles of 1000-2500 words including references are welcomed. If you feel an article longer than 2500 words is justified please state the reasons in an accompanying letter and these will be considered by the reviewer. To help us with this goal please ensure your posts are: Friendly To maintain a safe, friendly environment on our forums, we ask our members to limit their comments to courteous and respectful language at all times. Any posts that include sexually explicit comments, hate-speech, prejudiced remarks, or profanity will be removed. We also reject posts that advocate or describe participation in illegal activities and those containing graphic descriptions of death, injuries or violent criminal acts. We only publish posts written by our members . Relevant to psychologists Keep your forum posts relevant and helpful to psychologists. Please don’t include personally insulting language, smear campaigns, or any personal opinions about political, ethical, religious, or wider social issues. If you have a question or comment for SPCF about our forums moderation policies or there is an issue with your account, you can contact us. Non-commercial SPCF association is intended to provide advice for psychologists. Posts that are being offered in exchange for personal gain, such as gifts, services, or money, will be removed. We reserve the right to reject specific content for any reason. Links to external websites, such as advertising sites or personal blogs, that are not relevant to the topic and are used purely for promotional purposes will be removed. We reserve the right to reject any URL for any reason. Survey requests, polls, or requests for research, as well as any spam will also be removed. If you suspect a post is fraudulent, please use contact us to submit your report. SPCF reserves the right to remove any content (links, text, or images) we deem inappropriate. If any member violates any of the above guidelines, we reserve the right to ban the individual from further participation in the SPCF Community.                راهنمای ثبت نام  و استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا تالار گفتگو کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا تقاضا می شود قبل از ورود به صفحه تالار گفتگو، متن زیر را به دقت مطالعه نمایند. برای فعالیت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا ابتدا باید عضو سایت شده و یا درصورت ثبت نام وارد سایت شوید. نحوۀ عضویت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا برای استفاده از تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا، ابتدا باید عضو سایت اصلی انجمن روان شناسی سیمیا شوید.( چنانچه قبلا در سایت ثبت نام کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد جهت استفاده از تالار گفتگو وجود ندارد و با همان نام کاربری و رمز عبور سایت اصلی می توانید به تالار گفتگو وارد شوید.) 1-   روی دکمه ثبت نام در نوار مشکی سمت چپ بالای صفحه انجمن کلیک کنید 2-   فرم ثبت نام را تکمیل کنید a.     ادرس ایمیل خود را به انگلیسی و دقیق بنویسید b.     یک کلمه عبور (رمز) دلخواه تعریف کنید c.      مقطع تحصیلی فعلی را در میزان تحصیلات وارد کنید d.     سایر خانه ها را تکمیل کنید.   3-   پس از حداکثر چند دقیقه یک نامه جهت تأئید شما به ایمیل تان ارسال می شود. دقت کنید اگر ایمیلی نیامد (بطور قطع ایمیل را اشتباه نوشته اید) وبا دفتر انجمن تماس بگیرید . 4-   حداکثر دو روز بعد از ثبت نام ، نامه ای از مدیر سایت برای شما ارسال می شود که ثبت نام شما تأئید شده و می توانید بعنوان کاربر وارد سایت شوید. راهنمای استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا جهت ورود به تالار گفتگو، بر روی عبارت سفید رنگ «وارد شوید» در بالای سمت چپ تمامی صفحات سایت کلیک کنید .  سپس با کلیک بر روی لینک مربوط به خود وارد تالار مورد نظر شوید.   در صفحه باز شده فهرست تمامی انجمنهای موجود را ملاحظه می کنید که به تفکیک مقاطع تحصیلی و گروههای درسی قرار گرفته است. هریک از کاربران به تناسب مقطع و گروه تحصیلی خود وارد تالار مورد نظر خود شوند. کاربران می توانند سوالات خود را در هر زمینه ای مربوط به تالار خود بیان کنند و یا به سایر سوالات سایر کاربران پاسخ دهند. لازم به ذکر است که تمامی فعالیتهای کاربران پس از تأیید مدیر سایت انجمن روان شناسی سیمیا نمایش داده خواهد شد و پس از ایجاد بحث و یا پاسخ به بحثی توسط کاربران، بلافاصله بحث و پاسخ مربوطه نمایش داده نخواهد شد. این اطمینان به تمامی کاربران داده خواهد شد که در کمترین زمان ممکن به تأیید فعالیتهای در چارچوب قوانین انجمن اقدام خواهد شد. آشنایی با ایجاد پرسش و پاسخ در تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا
      قبل از ورود به سایت، کاربران تنها قادر به مطالعه پرسش و پاسخها خواهند بود.
      کاربرانی که عضو سایت شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود ورود موفق به سایت داشته اند، قادر به فعالیت در تالار گفتگو خواهند بود.
      برای پاسخ و مشارکت در یک بحث موردنظر، کافیست به تالار و بحث مربوطه رفته و بروی دکمه پاسخ به بحث کلیک کنید و متن پیام خود را وارد کرده و برروی دکمه ارسال کنید. پاسخ شما پس از تأیید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد. امید است این تالارهای گفتگو نقش مفیدی در کمک به کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا ایفا نماید. چهت دریافت راهنمای کاربری دوره ها و کارگاه های الکترونیکی مجازی فایل زیر را دریافت کنید.        E-LearningManual.pdf
xavi6

راههای غلبه بر عصبانیت

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

فرض کن از خرید به خانه برگشته ای . دستانت پر است ،  چون ۴ پاکت بزرگ را با خود حمل می کنی. در هر پاکت مواد مختلفی وجود دارد . یکی از آنها محتوی میوه و سبزی ، یکی دیگر محتوی بطری های آب و نوشابه ، سومی پر از بسته‌های نان ، چهارمی هم حاوی بستنی و مواد فریزری.

حالا فرض کن عصبانیت تو در این ۴ پاکت قرار دارد. پاکت اول حاوی اعمال خشونت‌بار توست . پاکت دوم حاوی افکار خوشونت بار توست ، سومی حاوی  احساسات ناشی از عصبانیت تو و چهارمی حاوی حال و هوای  عصبانی تو . حالا ببین تو چه بار سنگینی را حمل می کنی. احساس بهتری نداری اگر بتوانی آنها را زمین بگذاری ؟

چه بسا سالهاست که این پاکت ها را با خودت جمل می کنی . اما لزومی  ندارد آنها را با خودت این ور آن ور بکشی . آنها که به بدن تو نچسبیده اند، می توانی از شرشان خلاص شوی . می توانی این اعمال و افکار و احساسات و حال و هوای ناشی از عصبانیت را رها سازی.

راههای غلبه بر عصبانیت در مرحله اول اعمالت را عوض کن

در وهله اول قبول کن که در واقع زندگی ات  را بد اداره می کنی.سپس می توانی با  تهیه فهرست دهگانه از اعمال و حرف هایت به هنگام عصبانیت شروع کنی ، حرف ها و اعمالی که مشکل ایجاد می‌کند اما باید حواست باشد باید به جزئیات هم دقت کنی . فایده ای ندارد که در فهرست فقط بنویسی که : ۱ -برقراری ارتباط ضعیف ۲- رفتار و برخورد بد ۳- با زبان آوردن حرف های ناجور. این مسئله خیلی مهم است . بهتر از فهرستت را به  این نحو شروع کنی :

  1. عصبانی و خشمگین به اتاق خواب می روم و سکوت اختیار می کنم.
  2. به همسرم می گویم احمق گیج
  3. حرف طرف را قطع می کنم  و گوش شنوا ندارم مخصوصا وقتی من اشتباه می کنم و طرف حق دارد.
  4. زیر لبی بد و بیراه می گویم ، ولی صدایم آنقدر بلند است که  طرف بشنود .
  5. به دختر خوانده ام می گویم عقب مانده ذهنی است. و موارد دیگر
 

جدا پیشنهاد می کنم چنین فهرستی تهیه کنی . فهرست را در جیب یا کیفت بگذار و دست کم در روز یکبار به آن نگاه کن . در صورت لزوم چیزهای دیگر هم به آن اضافه کن. اما نه . این کافی نیست که لازم است از انجام دادن یا به زبان آوردن آنچه در فهرست هست، دست برداری . همین الان ،  نه بعدا ،  همین الان.

aHR0cDovL3d3dy5idXNpbmVzc25ld3NkYWlseS5jb20vaW1hZ2VzL2kvMDAwLzAwMy85NTAvb3JpZ2luYWwvYW5nZXIuanBn راههای غلبه بر عصبانیت

راههای غلبه بر عصبانیت

افکارت را عوض کن

حالا کارهایی را که می کردی تغییر دادی . تو  دیگر فحش نمی‌دهی . خشمگین به اتاق پناه نمی بری و وسایل را به این طرف و آن طرف پرت نمی کنی و کسی را کتک نمی زنی. اما این تغییرات خوب چندان دوامی ندارد. می‌دانی چرا ؟ چون هنوز افکار خشمگین داری. همه اینها در ذهن توست ولی آنها را به زبان نمی‌آوری .  این افکار را برای خودت حفظ می‌کنی.شاید خیال می کنی اگر آنها را با صدای بلند بگویی ، به دردسر می افتی شاید آنها را در دل نگاه می داری به این امید که اگر صدایت در نیاید ،  خودی خود برطرف شوند ، اما اینطور نیست .

برای دست کشیدن از خشم ، صرفا دست کشیدن از افکار خشمگین فایده ای ندارد . تو باید مثبت کنی . سه فکر تازه ای که در چنین موقعیت‌های مناسب است به شرح زیر است :

  • من می‌توانم از عصبانیت دست بکشم . میتوانم زندگی بدون خشم داشته باشم.
  • برای آرامش خیال خودم همسر سابقم را میبخشم .
  • وقتش است دوباره به مردم اعتماد کنم.

همین الان احساساتت را مهار کن

گذشته از همه این حرفها ، خشم چیزی است که  کل بدن در برابر  آن واکنش نشان می‌دهد. هجوم آدرنالین به هنگام بروز خشم در برابر تهدید آشکار ، باعث می شود اخم کنی و صورتت در هم برود ، حرکت پاهایت کند می‌شود ، دستانت را مشت می‌کنی ، تنفست سریع تر می‌شود صدای بلندتر و بلندتر ، فشار خونت بالا می رود و چشمانت را می درانی . خشم باعث می‌شود جسم تو گوش بزنگ شود و انرژی زیادی هم ازت می‌گیرد . و بدون این انرژی، خشم بی فایده است.

 

با حال و هوای واقعیت  کلنجار نرو

افرادی که اغلب روحی ای عصبانی دارند ، خیال می کنند به آنان نارو زده شده است ، انگار  هنگام تولد ، خدا هم برای آنها کم گذاشته است. شعار دیگر آنان این است که زندگی منصفانه نیست و من همیشه در آن مغبون میشوم.

آنان در عین حال ممکن است سراپا شرمندگی و از خود متنفر باشند . این بدان معناست که آنان  به همان اندازه که دیگران را تحقیر می کنند ، از خودشان هم بیزارند. از همه بدتر ، آنان احساس اندوه و رنجش شدید هم دارند . این افراد بدخلق هستند و در جوهر هستی شان اتفاق وحشتناکی افتاده است.

انگار ویروسی عفونی مغزشان را از کار انداخته است که دیگر قادر نیستند از زندگی لذت ببرند . این گونه عصبانیت مانند مایع غلیظ است که آهسته آهسته در روح و روان انسان تراوش می کند و بر جوهر وجودی  او تاثیر می گذارد و مفهوم زندگی را تغییر می‌دهد.

همانگونه که احتمالا فهمیده ای ،  این نوع عصبانیت معمولا برای التیام به گذشت زمان نیاز دارد اما اگر تو واقعا بخواهی تلاش کنی ،  می توانی  از شر این روحیه ی عصبانی خلاص شوی .

anger-management-plan-slide-01 راههای غلبه بر عصبانیت

راههای غلبه بر عصبانیت

برای پاکسازی روحیه ات به نکته های زیر توجه کن :

  • به کارهای خوبی که دیگران می کنند ، توجه کن
  •  به دنبال خوبی های ذاتی دیگران باش.
  • به دنبال خوبی های ذاتی خودت بگرد .
  • عادت به  خوش بینی را در خودت را گسترش بده و با بدبینی همیشگی ات کلنجار برو .
  • کسانی را که تو را آزرده اند ، بخش .
  •  جای انتقاد و بدگمانی را با قدردانی و احترام و تمجید عوض کن .
  •   دوباره پذیرای اهداف و عقاید و ارزشهایی باش که به  زندگی مفهوم می بخشند.
  • به خودت قول بده که روحیه ی عصبانی خود را با روحیه ی مهربان عوض کنی .

منبع : نودی

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطالب شما نیاز است به تایید مدیران برسد

مهمان
شما به عنوان کاربر مهمان در حال حاضر دیدگاه ارسال می کنید. اگر دارای حساب کاربری در سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  حداکثر استفاده از ۷۵ شکلک مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر