• اطلاعیه ها

    • Dr.Saied Malihialzackerini

      حضور دکتر ملیحی در دانشکده روانشناسی   ۲۱/۰۲/۰۳

      زمان حضور دکتر ملیحی : یکشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه ها از 11 تا 14 ( تا 15 اسفند) از 16 اسفند تا 15 فروردین در دانشگاه حضور نخواهم داشت. 
    • Dr.Saied Malihialzackerini

      آخرین مهلت ثبت رساله های کارشناسی ارشد و دکتری در پژوهشیار   ۲۱/۰۲/۰۳

      به اطلاع کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می رساند ، دانشجویانی که حداکثر تا 15 اسفندماه 99 پروپوزال خویش را به مرحله 3 پژوهشیار برسانند می توانند تا مهلت مقرر (کارشناسی ارشد = شهریور 1400 و دکتری = بهمن 1400) از رساله خویش دفاع کنند . لذا دانشجویانی که در ابتدای سال 1400 به مرحله 3 پژوهشیار برسند مشمول ترم اضافه خواهند شد. 

1 ارسال در این موضوع قرار دارد

شما چطور استخوانهایتان را تقویت می کنید؟ ممکن است هیچ ایده ای در اینباره نداشته باشید -  وقتی شما روی پنجره ای که گیر کرده فشار می آورید یا برای برداشتن چیزی که افتاده خم می شوید ، یک استخوان می شکند. یا بدتر از آن،  لغزیدن غیر منتظره از لبه جدول پیاده رو یا لغزیدن روی سیم سیار .

برای اینکه تعادل بهتری بدست آورید: ورزشهای ساده برای بهتر شدن مقاومت و جلوگیری از افتادن

تعادل بهتر آشکار می کند که چطور شما می توانید جلوی زمین خوردن را بواسطه بهبودی تعادلتان و کاهش مرگ و میر بگیرد. تعادل بهتر: ورزشهای ساده در بهبود مقاومت و جلوگیری از زمین خوردن به شما  ساختارهای گام به گام برای سادگی، تمرینات مؤثر که  حالت یا وضعیت را بهبود خواهد داد، افزایش قدرت و سرعت عضلات، تقویت رفلکسها، توسعه انعطاف پذیری، و استحکام درونی شما می دهد.

یکی از اهداف حیاتی  مدیریت پوکی استخوان جلوگیری از  شکستگی هایی است که می تواند بطور مستقل تهدید کننده باشد، تحرک را کم کند یا از بین ببرد، راه انداز افسردگی باشد، و موجب درد، ناتوانی و حتی مرگ شود. اینجا ده گام ساده که می تواند استخوانهای شما را محافظت کند آورده شده است.

1.       آشفتگی های طبقه تان را مرتب کنید و هیچ چیزی که می تواند به راحتی موجب لغزیدن شما روی آن شود، شامل سیمهای سست، کابل، و انداختن قالیچه ها را باقی نگذارید.

2.       مواظب راه پله ها، ورودی ها باشید، و  پیاده رو ها را بخوبی روشن کنید، و لامپ هایی در اتاق خواب و حمام نصب کنید.

3.       فورا خرده ریزهایی که ریخته شده را پاک کنید.

4.       کفشهای پلاستیکی را برای ایجاد اصطکاک بهتر بپوشید. از راه رفتن با جوراب اجتناب کنید.

5.       برای داشتن اقلام از پریدن یا کشش اجتناب کنید. چیزهایی را که اغلب استفاده می کنید در کابینتهایی که دسترسی به آن آسان استفاده کنید. همچنین شما ممکن است برای بدست آوردن اقلامی که دسترسی به آنها سخت است ابزارهایی برای گرفتن یا کشیدن آنها را بخرید و از آنها استفاده کنید.

6.       به وان خود میله هایی اضافه کنید، و از کف پوشهایی که سر نمی خورند برای کف حمام استفاده کنید.

7.       هنگامی که حیوانات خانگی در نزدیکی شما هستند مراقب باشید. رفت و آمد زیادی یک حیوان خانگی، که اغلب سگ یا گربه است، از علل شایع زمین خوردن است.

8.       با پزشک خود در مورد  اینکه آیا داروهایی که مصرف می کنید ممکن است موجب سرگیجه، تغییر تعادل  و یا سایر عوارض جانبی شود که ممکن است باعث بیشتر شدن احتمال زمین خوردن شما شود.

9.       فعالیتهای جسمانی از قبیل تای چی یا یوگا، که می توانند تعادل شما، هماهنگی، و تقویت عضلات شما شوند را پیدا کنید.

10.   بینایی تان را مرتب چک کنید و عینک و یا لنزهای تماسی تجویزی خود را  به روز کنید و از آنها مراقبت کنید

.اطلاعات بیشتر در وب سایت مرکز جامع روانشناسی و مشاوره سیمیا

اطلاعات بیشتر در وب سایت کلینیک تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان

منبع:  www.health.harvard.edu

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری