• اطلاعیه ها

    • Dr.Saied Malihialzackerini

      Forum Guidline .......... راهنمای استفاده از تالار گفتگوی روان شناسی سیمیا   ۱۷/۰۹/۰۱

      Our guidelines for Symia Psychology & counseling Forums - SPCF. We welcomes contributions which are original, innovative, authoritative and of interest to the membership of the virtual association. It's also a great way for you to share your knowledge and help others. We aim to publish a variety of contributions ranging from personal reflections on psychological practice to critiques of current topics, innovations in service development, and audit and research studies.We also publish correspondence either regarding articles published within SPCF or around issues of general interest to the membership. We value your contributions to our site and encourage you to use our forums to interact with other members! We also want to make sure that SPCF is a safe and trustworthy source for our global community. Articles submitted to SPCF will be sent to members of the editorial collective for refereeing.Overall, articles must be relevant and of interest to the profession Articles of 1000-2500 words including references are welcomed. If you feel an article longer than 2500 words is justified please state the reasons in an accompanying letter and these will be considered by the reviewer. To help us with this goal please ensure your posts are: Friendly To maintain a safe, friendly environment on our forums, we ask our members to limit their comments to courteous and respectful language at all times. Any posts that include sexually explicit comments, hate-speech, prejudiced remarks, or profanity will be removed. We also reject posts that advocate or describe participation in illegal activities and those containing graphic descriptions of death, injuries or violent criminal acts. We only publish posts written by our members . Relevant to psychologists Keep your forum posts relevant and helpful to psychologists. Please don’t include personally insulting language, smear campaigns, or any personal opinions about political, ethical, religious, or wider social issues. If you have a question or comment for SPCF about our forums moderation policies or there is an issue with your account, you can contact us. Non-commercial SPCF association is intended to provide advice for psychologists. Posts that are being offered in exchange for personal gain, such as gifts, services, or money, will be removed. We reserve the right to reject specific content for any reason. Links to external websites, such as advertising sites or personal blogs, that are not relevant to the topic and are used purely for promotional purposes will be removed. We reserve the right to reject any URL for any reason. Survey requests, polls, or requests for research, as well as any spam will also be removed. If you suspect a post is fraudulent, please use contact us to submit your report. SPCF reserves the right to remove any content (links, text, or images) we deem inappropriate. If any member violates any of the above guidelines, we reserve the right to ban the individual from further participation in the SPCF Community.                راهنمای ثبت نام  و استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا تالار گفتگو کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا تقاضا می شود قبل از ورود به صفحه تالار گفتگو، متن زیر را به دقت مطالعه نمایند. برای فعالیت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا ابتدا باید عضو سایت شده و یا درصورت ثبت نام وارد سایت شوید. نحوۀ عضویت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا برای استفاده از تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا، ابتدا باید عضو سایت اصلی انجمن روان شناسی سیمیا شوید.( چنانچه قبلا در سایت ثبت نام کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد جهت استفاده از تالار گفتگو وجود ندارد و با همان نام کاربری و رمز عبور سایت اصلی می توانید به تالار گفتگو وارد شوید.) 1-   روی دکمه ثبت نام در نوار مشکی سمت چپ بالای صفحه انجمن کلیک کنید 2-   فرم ثبت نام را تکمیل کنید a.     ادرس ایمیل خود را به انگلیسی و دقیق بنویسید b.     یک کلمه عبور (رمز) دلخواه تعریف کنید c.      مقطع تحصیلی فعلی را در میزان تحصیلات وارد کنید d.     سایر خانه ها را تکمیل کنید.   3-   پس از حداکثر چند دقیقه یک نامه جهت تأئید شما به ایمیل تان ارسال می شود. دقت کنید اگر ایمیلی نیامد (بطور قطع ایمیل را اشتباه نوشته اید) وبا دفتر انجمن تماس بگیرید . 4-   حداکثر دو روز بعد از ثبت نام ، نامه ای از مدیر سایت برای شما ارسال می شود که ثبت نام شما تأئید شده و می توانید بعنوان کاربر وارد سایت شوید. راهنمای استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا جهت ورود به تالار گفتگو، بر روی عبارت سفید رنگ «وارد شوید» در بالای سمت چپ تمامی صفحات سایت کلیک کنید .  سپس با کلیک بر روی لینک مربوط به خود وارد تالار مورد نظر شوید.   در صفحه باز شده فهرست تمامی انجمنهای موجود را ملاحظه می کنید که به تفکیک مقاطع تحصیلی و گروههای درسی قرار گرفته است. هریک از کاربران به تناسب مقطع و گروه تحصیلی خود وارد تالار مورد نظر خود شوند. کاربران می توانند سوالات خود را در هر زمینه ای مربوط به تالار خود بیان کنند و یا به سایر سوالات سایر کاربران پاسخ دهند. لازم به ذکر است که تمامی فعالیتهای کاربران پس از تأیید مدیر سایت انجمن روان شناسی سیمیا نمایش داده خواهد شد و پس از ایجاد بحث و یا پاسخ به بحثی توسط کاربران، بلافاصله بحث و پاسخ مربوطه نمایش داده نخواهد شد. این اطمینان به تمامی کاربران داده خواهد شد که در کمترین زمان ممکن به تأیید فعالیتهای در چارچوب قوانین انجمن اقدام خواهد شد. آشنایی با ایجاد پرسش و پاسخ در تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا
      قبل از ورود به سایت، کاربران تنها قادر به مطالعه پرسش و پاسخها خواهند بود.
      کاربرانی که عضو سایت شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود ورود موفق به سایت داشته اند، قادر به فعالیت در تالار گفتگو خواهند بود.
      برای پاسخ و مشارکت در یک بحث موردنظر، کافیست به تالار و بحث مربوطه رفته و بروی دکمه پاسخ به بحث کلیک کنید و متن پیام خود را وارد کرده و برروی دکمه ارسال کنید. پاسخ شما پس از تأیید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد. امید است این تالارهای گفتگو نقش مفیدی در کمک به کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا ایفا نماید. چهت دریافت راهنمای کاربری دوره ها و کارگاه های الکترونیکی مجازی فایل زیر را دریافت کنید.        E-LearningManual.pdf

پرچمداران


مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز از زمان ۱۸/۰۹/۲۱ در همه بخش ها

  1. 5 امتیاز
    دانشجویان گرامی جهت دریافت منبع درسی فایل زیر را بارگیری کنید E-Text97-98-1.pdf امتحان بصورت تستی (32 سوال تستی نیم نمره ای) 16 نمره و 4 نمره ترجمه دوصفحه ای به فارسی می باشد هر دانشجو پس از عضویت در تالار ، 2 صفحه متن انگلیسی روانشناسی را از اینترنت به دلخواه انتخاب کرده و به همراه ترجمه فارسی آن بصورت فایل وورد در همین تالار بنام خویش بارگذاری کند . کار عملی دانشجو فقط در تالار نمره دارد (ارسال بصورت ایمیل یا دستی قابل قبول نیست)
  2. 1 امتیاز
    اغوا گری زنانه : یکی از مشاجرات همیشگی خیابان ها هتک حرمت ها و متلک هایی است که از جانب مردان نثار زنان میشود . ادعاها و شعارهایی که توسط مردان عنوان میشود این است که : زنان میل به اغوا کردن مردان دارند ولی به اندازه کافی صادق نیستند که به میل خود اذعان کنند . حال این پرسش مطرح میشود که میل به اغواکردن مردان توسط زنان ، هتک حرمت ها و متلک های مردانه را موجه جلوه میدهد یا نه ؟ در روانکاوی secondary یا ثانویه فعالیت هایی است که جنبه آگاهانه دارد و در ego رخ میدهد primary یا نخستین به فرآیند هایی اشاره میکند که ماهیتی ناخودآگاه و غیرمعقول دارند که در id یا نهاد رخ میدهد . زن تمنای شدیدی به مورد عشق واقع شدن از جانب دیگری دارد و در مورد آن خیال پردازی میکند . آرزومندی او در آن است که بدن و کالبد آن چنان مملو از زیبایی باشد که مرد نتواند در مقابل آن مقاومت کند . این تمنّا خود را از طریق هراس افراطی وی از تجاوزجنسی و هتک حرمت تظاهر پیدا میکند . ما اینجا با جایگاه دوپاره ی زن (شکایت کردن از هتک حرمت و سوء استفاده های جنسی و همزمان میل ورزیدن به آن و تحریک طرف مقابل به اغوای خود ) روبرو هستیم . این یکی از نمونه های روبرو شدن ما با ساختار پارادوکسیکال خیال پردازی می باشد .فروید مینویسد : اگر آنچه سوژه ها در خیال پردازی هاشان بیش از هر چیز دیگر آرزوی اش را دارند در واقعیت به آن ها داده شود ، آن ها با وجود همه ی اشتیاقشان از آن فرار خواهند کرد . بیایید دو زن را در نظر بگیریم : اولی بی قید و جسور و به عبارتی فعال است و دومی در خفا سناریوهای خیال بافانه ای می سازد که در آن ها او در معرض رفتارهای خشونت آمیز و هتک حرمت قرار می گیرد .حال این دو زن در معرض هتک حرمت و خشونت بیرونی قرار می گیرند .تاثیری که این خشونت بر دومی دارد بسیار بیشتر از اولی است .از دید فروید ضربه ی آسیب زای منتج از آن صرفاً به این دلیل نیست که این کار نمونه ای از خشونت بیرونی وحشیانه است بلکه آسیب بیشتر به این دلیل است که به میلی انکار شده در خود قربانی اشاره میکند .خیال و اشتیاقی درونی در زن وجود داشته است که الآن با آن روبرو شده است و از آن فرار میکند . بنابراین جوابی که به این ادعا مردانه داده میشود این است که : هر چند زنان در مورد بی حرمت شدن خیال پردازی کنند ولی این واقعیت صورتی مشروع به این کار نمیدهد بلکه آن را بیش از بیش خشونت آمیز جلوه میدهد . لکان به روایت ژيژك
  3. 1 امتیاز
    چرا زنان شوهر دار ، در پيشروى در هوس ، ترمز ميبرند ؟ صرف نظر از انگیزه اصلی اینکه چرا زنان متاهل خیانت می‌کنند، نفس این امر در میان متولدین دهه شصت و پنجاه به شدت روبه گسترش است. موضوع نگران کننده برای من این است که این مهلکه افرادی را به درون خود می‌کشاند که نه می‌خواستند و نه حتی تصورش را می‌کردند که وارد رابطه‌ای دیگر شوند. اما به خودشان که آمدند دیدند خیانت دارد اتفاق می‌افتد. زن چهل و سه ساله‌ای که با پسر خواهر شوهرش وارد رابطه شده. پسر جوانی که پانزده سال بااو تفاوت سنی دارد، زن هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد که شوخی‌ها و تنها شدن‌ها و جای پسرم است و من با فلانی می‌روم خانه، برایش دردسرساز شود. شخصا اعتقاد دارم انسان همچون سایر حیوانات موجودی غریزی و چندآمیزشی‌ست. اما آنچه او را از سایر حیوانات در این مورد مجزا کرد قوه یادگیری و تعقلِ در جهت سازگاری و بقاست. انسان روزی شروع به یادگیری کرد. شروع به فاصله گرفتن از غرایز. چیزهایی را آموخت که اگرچه خلاف ذاتش بود اما موجب سازگاری او شد. ما در ایران در آموختنی‌ها بسیار ضعیف عمل کرده ایم. رسوم و سبکی از زندگی وارد جامعه ما شد که متناسب با آنچه ما هستیم و بر ما می‌رود نبود. ما مهارت ارتباط با دیگران را یاد نگرفتیم. حدومرزها را نمی‌شناسیم‌. محدوده اینکه دختر خاله ما به همسرمان باید چقدر نزدیک بشود را نمی‌دانیم. محدوده اینکه زنمان با دوست دانشگاهی‌اش که مرد است و که قرار است بیرون برود و روی پروژه‌‌شان کار کنند را نمی‌دانیم. مرزهایش قابل تعریف نیست. او نباید از زندگی خصوصی تو و همسرت تحت عنوان درددل کردن مطلع شود. مفهومی به نام «جاست فرند» که ما چندین سال است آن را لق لقه‌ می‌کنیم و یک مفهوم وارداتی‌ست، هیچ کدام از این تعاریفی را شامل نمی‌شود که ما در مناسبت‌هامان آن را به جا می‌آوریم. جاست فرند شما مشاور شما نیست.حد و مرز مشخصی دارد. ما این مرزها را نمی‌دانیم. اصلا برایِ ما نیست. با آن بیگانه هستیم. چون خودآگاهی نداریم گم می‌شویم. با دوستتان (مرد) و همسرتان می‌روید جنگل. شب سه نفرتان توی چادر می‌خوابید و دم صبح «حالتی بر شما می‌رود» که پس از چندی رابطه جنسی بینتان اتفاق می‌افتد. توی گروه تلگرامی «انجمن شاعران فلان» آقای فلانی ساعت دو بامداد به شما مسیج می‌دهد که:« بانو، سروده زیبایتان را خواندم،حضور شما در این جمع غنیمت است» شما متوجه می‌شوید دارد اتفاقی در درونتان می‌افتد، ادامه‌اش می‌دهید و کار به جای باریک می رسد. اینجا جای ترمز است، جایی که دیگری می‌آید و دل و دین و عقل و هوش را به باد می‌دهد. اینجا باید فاصله بگیرید و به خودتان بگویید:« رابطه من با همسرم/ پارتنرم یک مرگیش است که باید ترمیم شود». ما زنگ خطرها را جدی نمی‌گیریم. یک آن است. ما بارها در این موقعیت و لحظه قرار گرفته‌ایم. لحظه‌ای که می‌دانیم دارد یک جریانی از انرژی فعال می‌شود. هر آدمی آن، «آن» را و«لحظه» را درک می‌کند. همه چیز از همان لحظه آغاز می‌شود. بها دادن یا متوقف کردن آن حس مرموز، دلچسب، هیجان‌انگیز. ما قدرت عجیبی در انکار این حس و خودفریبی داریم: جدی نیست. بگذار ببینیم حالا بعدها چه می‌شود. یک سلام و علیک ساده است. یک چت کردن عادی‌ست. ولش کن، حالا بعدا یه کاریش می‌کنم... اینجا آن نقطه‌ای‌ست که سنجش آن نیاز به مهارت دارد. اینکه زن با خودش بگوید: اگر شریک عاطفی من هم شاهد ما بود، من باهمین لحن با دوستش، با همکارم، فروشنده مغازه، مدیر فلان گروه تلگرام، فلان دوستم در فیس بوک و... صحبت می‌کردم؟! آیا اینکه دارم چت‌ها را پاک می‌کنم یک هشدار نیست که رابطه‌ام با شریک عاطفی دارد لنگ می‌زند؟ مرزها را برای سلامت روحی خودتان شناسایی کنید. در محدوده مشخصی با دیگران رفتار کنید. برای خانه‌تان، لباس پوشیدنتان، مهمانی رفتنتان و ... حدومرز بگذارید. می‌دانم آنقدر از سمت نهادهای بازدارنده، کارشناس بی‌سواد تلویزیون، فلان شخصیت.... این حرف‌ها را شنیده‌ایم که حالمان به هم می‌خورد. آن‌ها این مفهوم را خراب کرده‌اند. مردم را زده کرده‌اند. آنقدر که ممکن است شما حالتان از نوشته من به هم بخورد. اما لطفا حدومرزها را جدی بگیرید. مرز ما، قلمرو ماست. باید مراقب قلعه‌مان باشیم. فرشيد كمالى نژاد
  4. 1 امتیاز
    سندروم باکستر چیست؟ در صحنه‌ای از فیلم تایتانیک در حالی که کشتی در اثر برخورد با کوه یخ دچار صدمه‌ی جدی شده بود، گروهی نوازنده در عرشه‌ی کشتی مشغول اجرای قطعات برگزیده از موسیقی کلاسیک بودند! آنان کار خود را به بهترین نحو اجرا می‌کردند و دقت می‌کردند که کیفیت کارشان تحت تأثیر شرایط نامناسب موجود قرار نگیرد! اما در یک کشتیِ در حالِ غرق‌شدن و در میان مسافرانی که از هول و وحشت در حال سراسیمه دویدن به این‌سو و آن‌سو هستند، چه اهمیتی دارد که موسیقی کلاسیک با بهترین کیفیت اجرا شود؟! مثالی دیگر می‌تواند از کتاب "قلعه حیوانات" باشد؛ طبق ماجرای این کتاب، حیوانات دست به دستِ هم می‌شوند و ارباب و خانواده‌اش را از مزرعه بیرون می‌کنند و خود مدیریت مزرعه را به دست می‌گیرند. اولین کار آن‌ها تنظیم عهد نامه‌ایست که طبق آن همه‌ی حیوانات باهم برابرند و هیچ‌کس حق ندارد خود را ارباب و مالک دیگران بداند. اما چیزی نمی‌گذرد، خوکی که مدیریت مزرعه را به دست گرفته است، آرام‌آرام عهدنامه را تغییر داده و برای خود و اطرافیانش حقوق و امتیازات ویژه‌ای وضع می‌کند؛ در این میان، اسبی در مزرعه زندگی می‌کند به نام "باکستر" که به لحاظ خوش خلقی، صبوری و پشتکار، مورد احترام همه‌ی حیوانات است. حیوانات از او می‌خواهند کمکشان کند تا در مورد شرایط جدید تصمیم بگیرند اما باکستر، سخت مشغول کار است و به اطرافش توجه‌ای ندارد. شُعار او این است: "من کار می‌کنم!" و احساس می‌کند که باید کار خود را به بهترین شکل انجام دهد و کاری به کار چیز دیگری نداشته باشد! گرچه باکستر می‌توانست از اتفاق وحشتناکی که درقلعه ی حیوانات رخ می‌دهد جلوگیری کند، چنان با وجدان و شرافتمندانه سرش به کارش گرم بود که فقط هنگامی از تغییرات باخبر شد که خوک حاکم، او را به یک سلاخ فروخت! در جریان زندگی هستند افرادی که چنان سرشان به کار و تخصص خود گرم است که فراموش می‌کنند کل این زندگی، سازمان یا کشور به کدام سو حرکت می‌کند! بسیاری از افراد باهوش و سختکوش گرفتار "سندروم باکستر" می‌شوند و جهت‌گیری درست و به‌موقع را از یاد می‌برند. "باکستر جماعت‌ها" آدم‌های خوب و باشرافتی هستند اما بر اولویت نادرست تمرکز کرده اند .
  5. 1 امتیاز
    چهار موج روانشناسی جريان روانشناسي مدرن در يكصد سال اخير شامل چهار « موج » بوده است . « موج اوّل » روانشناسي ، نگرش « روانكاوانه» بود . اين جريان ، توسط « زيگموند فرويد » ، عصب شناس اتريشي ، پايه گذاري شد و با كارهاي بزرگان ديگري همچون آدلر ، يونگ ، هورناي ، فروم ، الكساندر و …گسترش پيدا كرد . اساس تئوري روانكاوي بر نقش « سائق ها» بر رفتار انسان بود . « ارگانيسم » تمايل به ارضاء « سائق ها » ( معادل ذهني غرائز ) دارد و «تمدن » ارضاء « سائق ها» را محدود مي‌كند . در كشمكش بين نياز « ارگانيسم » به ارضاء و نياز تمدن به اطفاء غرايز ، فرايند « سركوبي» و انواع « مكانيزم هاي دفاعي» شكل مي‌گيرند تا تعادلي بين «ارضاء» و « اطفاء » ايجاد كنند . هر چه اين فرآيند ، « ناآگاهانه تر » باشد ، الگوي زندگي فرد ، بيشتر با كشمكش دروني، اضطرابيا سبك زندگي تكراري ، كليشه اي و غيرقابل انعطاف همراه خواهد بود و هر چه اين فرآيند « آگاهانه تر » باشد ، رفتار فرد پخته تر و با انعطاف بيشتر همراه خواهد بود . بنابراين هدف روانكاوي به آگاهي آوردن ريشه‌هاي ناخودآگاه رفتار است. « موج دوم » روانشناسي ، « رفتار گرايي است كه توسط دانشمنداني همچون پاولف ، واتسون ، و لپه و اسكينر پايه گذاري شد . اساس اين تئوري ، اين است كه ذهن يك دستگاه « يادگيري» است و پاية رفتارها و احساسات ، مشاهدات ما و اطلاعاتي هستند كه در ذهن ما ثبت مي‌شوند . براين اساس ، ذهن ما توسط اطلاعاتي كه از محيط دريافت كرده‌ايم «برنامه ريزي » شده است و درمان ، مشتمل است بر ايجاد تجربيات جديدي براي مراجع كه منجر به «زدودن » برنامه هاي قبليو ثبت اطلاعات جديد گردد . بعدها ، جزء شناختي (تفسير ذهن از تجربيات ) توسط دانشمنداني چون اليس و بك بيشتر مورد توجه قرار گرفت و درمان رفتاري تبديل به درمان شناختي –رفتاري شد . موج سوم روانشناسي ، موج « وجودي » است. در اين موج جنبة فلسفي روانشناسي بيشتر مدنظر قرار گرفت و موضوعاتي همچون جايگاه انسان در هستي ، معناي زندگي و جبر و انتخاب مورد توجه قرار گرفتند . بزرگاني همچون ژان پل سارتر ، ويكتور فرانكل و آبراهام مازلو در شكل‌گيري اين جريان نقش مهمي داشتند . گرچه به ظاهر ، اين موج ، ارائه كننده روش هاي درماني خاصي نبود ، انديشة « وجودي » باعث شكل‌گيري جريانات درماني قابل توجه در جوامع شد كه بهترين نمونة آن « گروههاي خودياري» هستند كه ميليون‌ها نفر در سطح جهان با عضويت و مشاركت در آنها فرآيند درمان را مي‌گذرانند. روانشناسي فرافردي : موج چهارم روانشناسي فرافردي را ، موج چهارم روانشناسي معرفي مي‌كنند . شايد « كارل گوستاو يونگ » ، روانكاو سوئيسي و پايه گذار روانشناسي تحليلي با وارد كردن مفهوم « ناخودآگاه جمع روانشناسي را كاشت . مفهوم « فرافردي » در اين نام‌گذاري بر اين باور تاكيد دارد كه « آگاهي » يك « كيفيت فردي » نيست كه تنها براساس اطلاعاتي كه يك « فرد » از محيط مي‌گيرد شكل يابد، بلكه « آگاهي » يك « كيفيت جهاني » است كه تغيير آگاهي هر فرد ، خواه ناخواه، بر سطح و محتواي آگاهي كلية افراد تاثير گذار است . « انتخاب هاي ما » بر « شعور جهاني » مؤثرند و متقابلا" « شعور جهاني » نيز براي ما « فضاهاي انتخاب گسترده تري » فراهم مي‌كند كه منجر به « عميق‌تر شدن آگاهي ما » مي‌گردد . بنابراين ، براي ايجاد يك تغيير در جهان و ساختن يك جهان نو ، تغيير يافتن «من» يك كليد موثر است . همانطور كه مهاتما گاندي مي‌گويد : « ما نيامده‌ايم كه جهان را تغيير دهيم ، ما آمده‌ايم كه « خود » آن تغييري باشيم كه فكر مي‌كنيم جهان به آن نياز دارد »
  6. 1 امتیاز
    اهداف درس: آشنایی و درک و فهم دانشجو درخصوص مبانی ساختاری وکارکردهای دستگاه ایمنی آشنایی و درک و فهم دانشجو دانشجو درخصوص روابط و تعامل های دستگاه ایمنی ، روانی ، مغز و اعصاب ، غدد و سایر دستگاه ها آشنایی و درک و فهم دانشجو در خصوص مکانیسم ها (سازوکارهای) آناتومیک و فیزیولوژیک زیربنای تعامل دستگاه روانی – ایمنی – اعصاب و غدد آشنایی درک و فهم دانشجو درخصوص نقش تعامل های دستگاه روانی – ایمنی در بروز بیماری ها ترتیب و توالی ارایه مباحث توسط استاد · جلسه اول: کلیات o بخش یک مقدمه ای بر روان شناسی و دستگاه ایمنی و اعصاب · جلسه دوم و سوم و چهارم : ایمونولوژی پایه o ایمنی ذاتی و اکتسابی ، اختلالات حساسیت شدید و الرژی و نقایص ایمنی · جلسه پنجم و ششم : دستگاه ایمنی و دستگاه اعصاب و غدد o تنظیم کولینرژیک التهاب o دستگاه ایمنی و دستگاه عصبی o دستگاه ایمنی و دستگاه غدد · جلسه هفتم و هشتم : رفتار، هیجان، شخصیت و دستگاه ایمنی o استرس سیستم ایمنی و بیماری آلرژیک o دستگاه ایمنی و رفتار o شخصیت و دستگاه ایمنی o هیجان و استرس و دستگاه ایمنی · جلسه نهم و دهم : اختلالات روانی و دستگاه ایمنی o اسکیزوفرنیا و دستگاه ایمنی o افسردگی و دستگاه ایمنی o سوء مصرف مواد و دستگاه ایمنی o و دستگاه ایمنی PTSD · جلسه یازدهم تا چهاردهم : دستگاه ایمنی و بیماری های پزشکی o آسم و دستگاه ایمنی o بارداری و دستگاه ایمنی o بیماری های قلبی و دستگاه ایمنی o پارکینسون و دستگاه ایمنی o دیابت و دستگاه ایمنی o روماتیسم و آرتریت روماتوئید o سرطان و دستگاه ایمنی o عفونت و دستگاه ایمنی o مولتیپل اسکلروزیس و دستگاه ایمنی · جلسه پانزدهم تا هفدهم : ارایه مقاله مروری و کنفرانس های دانشجویان روش و روند درس : کلاس درس ابتدا بصورت تدریس مباحث توسط استاد و سپس با مشارکت دانشجویان ( پرسش از دانشجو در خصوص مباحث جلسه بعد و بازبینی و رفع اشکال جلسات قبلی بعلاوه ارایه یک مقاله مروری 10 صفحه ای بصورت مکتوب و شفاهی در یکی از موضوعات مورد علاقه دانشجویان در مباحث سایکونوروایمونولوژی توسط دانشجو) برگزار خواهد شد. ارزیابی دانشجویان : امتحان کتبی از مباحث تدریس شده بصورت تشریحی ( 16 نمره ) مشارکت منظم و فعال (پرسش و پاسخ )در جلسات (4نمره) ارایه مقاله بصورت کنفرانس شفاهی توسط دانشجو ارایه مقاله بصورت مکتوب توسط دانشجو منابع امتحان: نسخه فارسی کتاب سایکونوروایمونولوژی (فایل پی دی اف ) توسط دکتر ملیحی الذاکرینی نسخه ترجمه شده فارسی کتاب ایمونولوژی سلولی و ملکولی نوشته ابوالعباس و به ترجمه دکتر احمد مسعود (موجود در تمام فروشگاه های کتاب های پزشکی) منابع جنبی برای مطالعه بیشتر : متن راهنمای جستجو و نگارش مقاله های مروری (نقد و بررسی ) نوشته شده توسط دکتر سعید ملیحی الذاکرینی و سی دی منابع فارسی و انگلیسی (کتاب و مقاله و بیش از 20 فایل پاورپوینت) به حجم 350 مگابایت که توسط دکتر سعید ملیحی الذاکرینی در جلسه اول تقدیم دانشجویان خواهد شد. تعامل استاد و دانشجو: دانشجویان درصورت تمایل می توانند علاوه بر ساعات حضور در کلاس درس ، از طریق ایمیل symiapsy@yahoo.com و یا از طریق تالارگفتگوی وب سایت تخصصی دکتر ملیحی الذاکرینی http://symia.ir پرسش ها و راهنمایی های لازم مربوط به درس را پیگیری کنند. راهنمای نگارش مقاله نقد و بررسی malihiarticle.pdf آسم و دستگاه ایمنی.docx بارداری و دستگاه ایمنی.docx بیماری های قلبی و دستگاه ایمنی.docx پارکینسون و دستگاه ایمنی.docx دیابت و دستگاه ایمنی.docx روماتیسم و آرتریت روماتوئید.docx سرطان و دستگاه ایمنی.docx عفونت و دستگاه ایمنی.docx مولتیپل اسکلروزیس و دستگاه ایمنی.docx اسکیزوفرنیا و دستگاه ایمنی.docx افسردگی و دستگاه ایمنی.docx سوء مصرف مواد و دستگاه ایمنی.docx و دستگاه ایمنی PTSD.docx تنظیم کولینرژیک التهاب.docx دستگاه ایمنی و دستگاه عصبی.docx دستگاه ایمنی و دستگاه غدد.docx استرس سیستم ایمنی و بیماری آلرژیک.docx دستگاه ایمنی و رفتار.docx شخصیت و دستگاه ایمنی.docx هیجان و استرس و دستگاه ایمنی.docx معرفی سیستم ایمنی ذاتی و اکتسابی.docx مقدمه.docx 1)سیستم ایمنی ذاتی و اکتسابی را شرح دهید(ابوالعباس) 2) مکانیسم های ایمنی شناختی حساسیت شدید و آلرژی را شرح دهید (ابوالعباس) 3) سایکونوروایمونولوژی آسم را شرح دهید . 4) سایکونوروایمونولوژی بیماری های قلبی را شرح دهید . 5) سایکونوروایمونولوژی دیابت را شرح دهید . 6) سایکونوروایمونولوژی روماتیسم و آرتریت روماتوئید را شرح دهید . 7) سایکونوروایمونولوژی اختلال استرس پس از صانحه (PTSD) را شرح دهید . 8) سایکونوروایمونولوژی بیماری های غدد را شرح دهید . با تشکر دستگاه ایمنی و دستگاه غدد.docx روماتیسم و آرتریت روماتوئید.docx
  7. 1 امتیاز
    علاقمندان به موضوعات روان شناسی شخصیت می تواننند مقاله های مورد علاقه خود را پس از ورود بعنوان عضو از این قسمت دانلود کنند.
این صفحه از پرچمداران بر اساس منطقه زمانی تهران/GMT+03:30 می باشد