• Announcements

    • Dr.Saied Malihialzackerini

      Forum Guidline .......... راهنمای استفاده از تالار گفتگوی روان شناسی سیمیا   09/01/2017

      Our guidelines for Symia Psychology & counseling Forums - SPCF. We welcomes contributions which are original, innovative, authoritative and of interest to the membership of the virtual association. It's also a great way for you to share your knowledge and help others. We aim to publish a variety of contributions ranging from personal reflections on psychological practice to critiques of current topics, innovations in service development, and audit and research studies.We also publish correspondence either regarding articles published within SPCF or around issues of general interest to the membership. We value your contributions to our site and encourage you to use our forums to interact with other members! We also want to make sure that SPCF is a safe and trustworthy source for our global community. Articles submitted to SPCF will be sent to members of the editorial collective for refereeing.Overall, articles must be relevant and of interest to the profession Articles of 1000-2500 words including references are welcomed. If you feel an article longer than 2500 words is justified please state the reasons in an accompanying letter and these will be considered by the reviewer. To help us with this goal please ensure your posts are: Friendly To maintain a safe, friendly environment on our forums, we ask our members to limit their comments to courteous and respectful language at all times. Any posts that include sexually explicit comments, hate-speech, prejudiced remarks, or profanity will be removed. We also reject posts that advocate or describe participation in illegal activities and those containing graphic descriptions of death, injuries or violent criminal acts. We only publish posts written by our members . Relevant to psychologists Keep your forum posts relevant and helpful to psychologists. Please don’t include personally insulting language, smear campaigns, or any personal opinions about political, ethical, religious, or wider social issues. If you have a question or comment for SPCF about our forums moderation policies or there is an issue with your account, you can contact us. Non-commercial SPCF association is intended to provide advice for psychologists. Posts that are being offered in exchange for personal gain, such as gifts, services, or money, will be removed. We reserve the right to reject specific content for any reason. Links to external websites, such as advertising sites or personal blogs, that are not relevant to the topic and are used purely for promotional purposes will be removed. We reserve the right to reject any URL for any reason. Survey requests, polls, or requests for research, as well as any spam will also be removed. If you suspect a post is fraudulent, please use contact us to submit your report. SPCF reserves the right to remove any content (links, text, or images) we deem inappropriate. If any member violates any of the above guidelines, we reserve the right to ban the individual from further participation in the SPCF Community.                راهنمای ثبت نام  و استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا تالار گفتگو کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا تقاضا می شود قبل از ورود به صفحه تالار گفتگو، متن زیر را به دقت مطالعه نمایند. برای فعالیت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا ابتدا باید عضو سایت شده و یا درصورت ثبت نام وارد سایت شوید. نحوۀ عضویت در تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا برای استفاده از تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا، ابتدا باید عضو سایت اصلی انجمن روان شناسی سیمیا شوید.( چنانچه قبلا در سایت ثبت نام کرده اید، نیازی به ثبت نام مجدد جهت استفاده از تالار گفتگو وجود ندارد و با همان نام کاربری و رمز عبور سایت اصلی می توانید به تالار گفتگو وارد شوید.) 1-   روی دکمه ثبت نام در نوار مشکی سمت چپ بالای صفحه انجمن کلیک کنید 2-   فرم ثبت نام را تکمیل کنید a.     ادرس ایمیل خود را به انگلیسی و دقیق بنویسید b.     یک کلمه عبور (رمز) دلخواه تعریف کنید c.      مقطع تحصیلی فعلی را در میزان تحصیلات وارد کنید d.     سایر خانه ها را تکمیل کنید.   3-   پس از حداکثر چند دقیقه یک نامه جهت تأئید شما به ایمیل تان ارسال می شود. دقت کنید اگر ایمیلی نیامد (بطور قطع ایمیل را اشتباه نوشته اید) وبا دفتر انجمن تماس بگیرید . 4-   حداکثر دو روز بعد از ثبت نام ، نامه ای از مدیر سایت برای شما ارسال می شود که ثبت نام شما تأئید شده و می توانید بعنوان کاربر وارد سایت شوید. راهنمای استفاده از تالار گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا جهت ورود به تالار گفتگو، بر روی عبارت سفید رنگ «وارد شوید» در بالای سمت چپ تمامی صفحات سایت کلیک کنید .  سپس با کلیک بر روی لینک مربوط به خود وارد تالار مورد نظر شوید.   در صفحه باز شده فهرست تمامی انجمنهای موجود را ملاحظه می کنید که به تفکیک مقاطع تحصیلی و گروههای درسی قرار گرفته است. هریک از کاربران به تناسب مقطع و گروه تحصیلی خود وارد تالار مورد نظر خود شوند. کاربران می توانند سوالات خود را در هر زمینه ای مربوط به تالار خود بیان کنند و یا به سایر سوالات سایر کاربران پاسخ دهند. لازم به ذکر است که تمامی فعالیتهای کاربران پس از تأیید مدیر سایت انجمن روان شناسی سیمیا نمایش داده خواهد شد و پس از ایجاد بحث و یا پاسخ به بحثی توسط کاربران، بلافاصله بحث و پاسخ مربوطه نمایش داده نخواهد شد. این اطمینان به تمامی کاربران داده خواهد شد که در کمترین زمان ممکن به تأیید فعالیتهای در چارچوب قوانین انجمن اقدام خواهد شد. آشنایی با ایجاد پرسش و پاسخ در تالارهای گفتگوی انجمن روان شناسی سیمیا
      قبل از ورود به سایت، کاربران تنها قادر به مطالعه پرسش و پاسخها خواهند بود.
      کاربرانی که عضو سایت شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود ورود موفق به سایت داشته اند، قادر به فعالیت در تالار گفتگو خواهند بود.
      برای پاسخ و مشارکت در یک بحث موردنظر، کافیست به تالار و بحث مربوطه رفته و بروی دکمه پاسخ به بحث کلیک کنید و متن پیام خود را وارد کرده و برروی دکمه ارسال کنید. پاسخ شما پس از تأیید مدیریت سایت نمایش داده خواهد شد. امید است این تالارهای گفتگو نقش مفیدی در کمک به کاربران گرامی سایت انجمن روان شناسی سیمیا ایفا نماید. چهت دریافت راهنمای کاربری دوره ها و کارگاه های الکترونیکی مجازی فایل زیر را دریافت کنید.        E-LearningManual.pdf

تقوایی

moderator
  • Content count

    167
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

تقوایی last won the day on April 7

تقوایی had the most liked content!

About تقوایی

  • Rank
    مدیر ارشد انجمن

Uncategorized

  • نام
    روشنک
  • نام خانوادگی
    تقوائی
  • رشته تحصیلی
    روان شناسی بالینی
  • جنسیت
    زن

Recent Profile Visitors

296 profile views
  1. اعتیاد یک بیماری پیچیده پردازش مغز است که از مصرف مکرر دارو ایجاد می شود. مکانیسم نوروبیولوژیک پس زمینه ای این اختلال به طور کامل مشخص نشده است. تحقیقات اخیر نشان داده که علاوه بر قشرلمیبیک ساختمان های دیگری مانند کورتکس فرونتال، اینسولا، پره فرونتال، اوربیتوفرونتال وشکنج سینگولا در این روند دخالت دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه متن کامل مقاله را دانلود کنید. نوروبیولوژی اعتیاد.pdf
  2. نیتریک اکساید در پاتوژنز بیماری های نورودژنراتیو نقش بسزایی دارند. در مقاله تخصصی حاضر در زمینه تأثیر نیتریک اکساید بر بیماری های نورو دژنراتیو مانند آلزایمر، تروماتیک مغزی، بیماری پارکینسون و... بحث شده است. نیتریک اکساید - بیماری های نورودژنراتیو.pdf
  3. کودک در بازی می آموزد که چگونه "یاد بگیرد" و از عهده وظایف زندگی برآید و بر مهارت ها و تکنیک های گوناگون و فرایندهای سمبلیک با "روش مخصوص به خودش" غلبه کند. سپس به خودش و ظرفیت خودش برای پیوند با دنیا اعتماد پیدا می کند. بازی پایه ای می شود که کودک برای یادگیری امور دیگر آمادگی پیدا کند. بازی موجب رشد شخصیت کودک نیز می شود. به موجب آن کودک یاد می گیردو این یادگیری از طریق کشف، دستکاری کردن و استفاده از اشیاء، حیوانات، مردم و وقایع دیگر حاصل می شود و بعنوان فرصت هایی جهت خلق زندگی شخصی او به کار می رود. بنابراین در بازی متغیر کودک، ما می توانیم تداوم الگوهای اولیه را مشاهده کنیم. او در عین حال تلاش می کند که رشد کند و الگوهای جدید را جایگزین الگوهای قبلی در بازی هایش می شوند را کشف کند و بیاموزد. او ممکن است یک بازی را مکرر انجام دهد و این امر سبب می شود جزئیات و تفاوت های بازی را بیشتر درک و لمس کند. گاهی ممکن است ناگهان سبک بازی و نقشی که در بازی می پذیرد تغییر کند و این نشاندهنده تغییرات پیوسته کودک و محیط اوست. کودک در اتباطات مستمرش با محیط تصویرش را از خود تا آنجاکه می تواند مورد تجدید نظر قرار می دهد. بعلاوه کودک در بازی هایش تلاش می کند مشکلات و تضادهایش را حل کند. او در بازی نقش های جدیدی را می آموزد و خود را در غالب آنها قرار می دهد و با آنها بازی می کند. وقتی وسیع تر نگاه می کنیم، متوجه می شویم که زندگی بزرگسالان هم همان بازی هاست که وسیعتر شده اند.
  4. داروی الانزاپین از طریق مهار گیرنده های سروتونینی و دوپامینی عمل می کند.بیشترین مصرف آن برای اسکیزوفرنیا می باشد اما ممکن است به همراه داروهایی دیگر برای درمان اختلالات دیگری مانند اختلال دوقطبی هم بکار رود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله حاضر را مطالعه بفرمایید. داروی الانزاپین.pdf
  5. سلام درسایت مرکز خدمات روان شناسی سیمیا فقط می توانید مطالبی جهت مطالعه سایرین قرار دهید. از تبلیغ کردن سایر سایت ها در این سایت جدا خودداری کنید.
  6. رشد قطعه پیشانی از اوان کودکی آغاز شده و رسش آن تا نوجوانی و حتی تا جوانی ادامه می یابد.در خلال رشد و سالیان کودکی این بخش از مغز به هر گونه عارضه یا ضایعه آسیب پذیر می باشد.از این رو می توان فرض کرد که بسیاری از ناهنجاری ها و اختلالات مغزی ازدوران کودکی و قطعه پیشانی منشاء می گیرد. مقاله حاضر اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار خواننده قرار می دهد. قطعه پیشانی- کودک.pdf
  7. شواهد نشان دهنده آن است که بین نظام های روانشناختی، عصبی، غدد درون ریز و ایمنی روابط به هم پیوسته و منسجم وجود دارد. و نوع این ارتباطات می تواند تعیین کننده ابتلای به بیماری باشد. در گذشته به این روابط توجهی نمی شد و هر بیماری را فقط به یک نظام یا دستگاه جداگانه نسبت می دادند. مقاله حاضر اطلاعات ارزشمندی در این حوزه در اختیار خواننده قرار می دهد. مغز-دستگاه ایمنی.pdf
  8. تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال ابزاری غیرتهاجمی در تحریک الکتریکی بافت عصبی شامل قشر مغز، اعصاب نخاعی و اعصاب مغزی و محیطی است. این روش می تواند بینش جدیدی نسبت به پاتوفیزیولوژی مدارات عصبی در گیر در اختلالات عصب شناختی و روانی در اختیار بگذارد و همچنین کاربردها بالینی، پیش آگهی و تشخیصی گسترده ای دارد. TMS.pdf
  9. تغذیه یکی از عوامل اساسی است که تنظیم کننده رشد و تکامل کافی در تمام جنبه ها می باشد. مغز نیز مانند سایر اعضای بدن برای رشد و تکامل نیازمند تغذیه است. مقاله حاضر بر اثرات کربوهیدرات و چربی بر فعالیت محور HPA و فعالیت های مرتبط با آن و برخی جنبه های شناختی مرتبط می پردازد. تغذیه-مغز-استرس-نوزادی.pdf
  10. رشد سریع مطالعات و پژوهش های میان رشته ای علوم اعصاب موجب پدیدار شدن روابط پیچیده ژن ها، اعصاب، سیستم ایمنی و فرآیندهای شناختی شد. مقاله جذاب و پرمحتوای حاضر در زمینه روابط متقابل ذهن، مغز و بدن اطلاعاتی در اختیار خواننده قرار می دهد. پرومتووس.pdf
  11. مغز و دستگاه ایمنی یک شبکه ارتباطی متقابل بوجود می آورند که در این شبکه دستگاه ایمنی بعنوان یک عامل گیرنده برای مغز عمل می کند. فعل و انفعالات بین مغز و دستگاه ایمنی موجب بروز تغییرات فیزیولوژیک، رفتاری، عاطفی و شناختی می شود. مقاله حاضر اطلاعات جذاب و پرباری در این زمینه در اختیار خواننده قرار می دهد. دستگاه ایمنی- خلق وخو.pdf
  12. ملاکهای تشخیص اضطراب اجتماعی: 1- بـرای انجام هـر کاری نگران است و نظر دیگران را جویا می شود . مثلاً می گوید : درس من چگونه است ؟ آیا من را دوست دارید ؟ مسئله را درست حل می کنم ؟ و ... 2- احساس دلشوره دارد و مرتب فکر می کند اتفاق ناگواری می افتد. مثلاً می گوید : قلبم می گیرد یا چیزی در دلم حرکت می کند. 3- با کوچکتـرین صـدا از جای خود می پرد و رنگش قرمز شده و دچار تپش قلب می گردد. 4- در هنگام بازی نگران موفقیتهای خود است و مرتب از این که شکست بخورد نگران است. 5-در اکثر موارد کارهایی را که به او محول کنند را به کندی انجام می دهد. 6-در مورد رفتارهای گذشته خود مرتب نگران است و از دیگران در این مورد سؤال می کند. 7-گاه از دردهای جسمانی و فیزیکی نظیر دل درد ، سردرد یا پا درد شکایت می کند بدون آن که علت فیزیکی داشته باشد. 8-در بعضی مواقع از خود توقع بیش از حدی دارد و از آن که به آن نرسد نگران است. 9-گاه دچار بیخوابی یا کابوس می گردد. 10-با رو به رو شدن با کوچکترین شکستی از ادامه کار خودداری می کند. 11- به اطرافیان خود به خصوص مادر وابستگی دارد. توجه : حداقل چهار مورد از موارد بالا باید به مدت شش ماه دیده شود به خصوص موردهای 1 و 2 ضروری است. زیانهای اضطراب اجتماعی : دامنه زیانها و عوارض اضطراب بس وسیع و شامل مواردی است که اهم آنها عبارتند از : 1- عوارض زیستی ـ اجتماعی : در این زمینه از عوارضی باید نام برد که اهم آنها عبارتند از : ـ خروج دستگاه تعریق از حالت تعادل و نابسامانی در آن . ـ در هم ریختگی وضع عضلانی و ماهیچه ها و عوض شدن وضع و شکل و قیافه . ـ بروز استفراغ و سوء هاضمه . ـ پیدایش و تپش قلب، احساس گرفتگی در سینه که خود زمینه ساز بیماری های روحی و عصبی بسیار دشوار است. ـ زیاد شدن ترشح برخی از غدد تحریک دستگاه عصبی خود مختار و آزاد شدن مقدار زیادی آدرنالین. ـ اضطراب زمینه ساز خستگی و باعث کرخی سر انگشتان، بروز یبوست اسهال، احساس باد در گلو، لرزش شدید در بدن و سرگیجه، حواس پرتی احساس سردی و گرمی نا به هنگام ، وجـود مشکل در فرو بردن لقمـه غذا و ... 2- عوارض عاطفی : اضطراب موجب زیانهای عاطفی بسیار است که بخشی از آنها عبارتند از : ـ در مواردی اضطراب، عواطف را سرکوب کرده و باعث می شود که آدمی آن را نادیده گیرد مخصوصاً به هنگامی که آن با احساس تقصیر همراه باشد. ـ اضطراب در خردسالان زمینه ساز وابستگی های شدید می شود. ـ اضطراب گاهی موجب هیجانی در حد مرگ است و در مواردی هم ممکن است سبب شود که آدمی از حاصل کارش نتواند لذتی را احساس کند و همه گاه بدبین است. 3- عوارض اجتماعی : افرادی که مضطرب هستند از آثار و عوارض، دور و برکنار نیستند و زیانهایی که در این زمینه قابل ذکرند بسیارند و برخی از آنها بدین قرارند : ـ اضطراب افراد را اوقات تلخ بار می آورد بگونه ای که او را به حال توحش در می آورد. ـ اضطراب زیانهایی برای افراد دارد ، زندگی را برای افراد چـون جهنم می کند که در آن آرام و قرار نیست. نیروهایی که باید صرف زندگی و اصلاح گردد صرف تسکین و تخفیف و کاهش اضطراب می شود اصولاً انتظار دائم از حوادث ناگوار سبب می شود که نیرو و زندگی از میان برود و ساعتهای گرانبهای عمر صرف اندیشه های بیحساب شود و آن چه را فرد مضطرب از آن پس دارد، زندگی نیست بلکه ادای زندگی است و در آن لذتی، فراغی و آسایشی نیست.
  13. فكر كردن در مورد قرار ملاقات مردم براي اولين بار ممكن است براي فردي كه دچار اضطراب اجتماعي شديدي است مانند يك كابوس ترسناك باشد. سنجش درك ديگران موجب ميشود تا اشخاص مضطرب اجتماعي ترس خود از اينكه ديگران در مورد آنان چه تصوري دارند را كاهش دهد. اغلب اين اشخاص در حضور يافتن در مجامع اجتماعي پرهيز مي‌كنند. آنان از مهماني هايي كه در آن اشخاص را نمي‌شناسند گريزان هستند. از ملاقات با افرادي كه آنان را نمي‌شناسند پرهيز مي‌كنند. ترجيح مي‌دهند امتحان كتبي بدهند تا در مقابل ديگران امتحان شفاهي بدهند. اشخاص خجالتي هنگاميكه نتوانند از وضعيتي كه قرار گرفته‌اند خارج شوند ميتوانند مقدار برخوردهاي خود را كاهش دهند. يك روش براي اين كار اين است كه از تماس چشمهاي خود با ديگران پرهيز كنند. ايجاد برقراري تماس چشم با ديگران تمايل و آمادگي گفتگو كردن با ديگران را نشان ميدهد. با برقرار نکردن تماس چشمی اشخاص خجالتي به ديگران مي‌گويند كه ترجيح مي‌دهند ارتباط و برخورد اجتماعي نداشته باشند. در اين حالت اشخاص مضطرب ارزيابي ديگران را نسبت به خود محدود مي‌كنند. اگر تلاش در جهت پرهيز از موقعيتهاي اجتماعي با شكست مواجه شد ، اشخاص خجالتي بايد گفتگوهاي خود را با ديگران بطور كوتاه انجام دهند. در يك آزمايشي از اشخاص خواسته شده بود تا در مورد خودشان به مصاحبه كننده چهار خاطره تعريف كنند. برخي از اين اشخاص تصور مي‌كردند كه مصاحبه كننده مي‌خواهد با شنيدن ، اين خاطرات را ارزيابي كند. در حاليكه اشخاص ديگر تصور مي‌كردند با گفتن خاطرات خود مي‌توانند بدنبال كارشان بروند. اشخاص مضطرب اجتماعي كه تصور مي‌كردند مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت خاطرات خود را بطور مختصري بيان كرده و در مورد شخصيت خود كمتر از افراد ديگر صحبت كردند. ظاهراً افراد خجالتي نگران بوجود آمدن اثر نامطلوب در ذهن مصاحبه كننده بودند. در آزمايش ديگري از اشخاص خواسته شده بود تا در يك آشنايي پنج دقيقه‌اي با فردي كه قبلاً با او ملاقات كرده بودند گفتگو كنند. وقتي محقيقن نوارهاي ضبط شده را بررسي نمودند متوجه شدند كه اشخاص مضطرب نسبت به ديگران تمايل بيشتري به رفتارهاي شفاهي دارند، بعنوان مثال، اين اشخاص تمايل بيشتري به موافق بودن با آنچه كه فرد ديگري مي‌گويد از خودشان نشان مي‌دهند. و هنگاميكه نوبت صحبت آنان ميشد به بازگو كردن و يا توضيح دادن به سخنان آن فرد مي‌پرداختند. اين سبك برخورد موجب ميشود كه آنان بدون اينكه زياد خودشان را درگير گفتگو كنند در ذهن آن فرد حالتي از احترام و علاقه‌مندي را بوجود آورند. بدين ترتيب اشخاص خجالتي موجب محدود شدن ارزيابي ديگران از خودشان شده و خصوصاً موجب كاهش شانس ديگران از پيدا كردن مورد ايرادي از خود مي‌شدند. بطور خلاصه اين سبك برخورد اشخاص خجالتي يك نوع استراتژي حفاظت از خود مي‌باشد زيرا آنان به ارزيابي منفي ديگران از خود اهميت مي‌دهند. اشخاص خجالتي بطور عمدي گفتگوها را كوتاه و خوشايند مي‌كنند. و از موضوعهايي كه موجب بحث جدي و ايجاد خجالت در آنها شود پرهيز مي‌كنند. در يك تحقيق چنين پيشنهاد شده است كه اشخاص مضطرب ممكن نيست آن طوري كه بنظر مي‌آيند در انجام يك گفتگو ناتوان باشند. گاهي محققين به اين نتيجه رسيده‌اند كه افراد خجالتي در ايجاد برخوردهاي اوليه با ديگران دچار مشكلات زيادي نيستند و در برخي افراد خجالتي ديده شده كه در يك گفتگو ، آغاز كننده اوليه بوده‌اند.
  14. فكر كردن در مورد قرار ملاقات مردم براي اولين بار ممكن است براي فردي كه دچار اضطراب اجتماعي شديدي است مانند يك كابوس ترسناك باشد. سنجش درك ديگران موجب ميشود تا اشخاص مضطرب اجتماعي ترس خود از اينكه ديگران در مورد آنان چه تصوري دارند را كاهش دهد. اغلب اين اشخاص در حضور يافتن در مجامع اجتماعي پرهيز مي‌كنند. آنان از مهماني هايي كه در آن اشخاص را نمي‌شناسند گريزان هستند. از ملاقات با افرادي كه آنان را نمي‌شناسند پرهيز مي‌كنند. ترجيح مي‌دهند امتحان كتبي بدهند تا در مقابل ديگران امتحان شفاهي بدهند. اشخاص خجالتي هنگاميكه نتوانند از وضعيتي كه قرار گرفته‌اند خارج شوند ميتوانند مقدار برخوردهاي خود را كاهش دهند. يك روش براي اين كار اين است كه از تماس چشمهاي خود با ديگران پرهيز كنند. ايجاد برقراري تماس چشم با ديگران تمايل و آمادگي گفتگو كردن با ديگران را نشان ميدهد. با برقرار نکردن تماس چشمی اشخاص خجالتي به ديگران مي‌گويند كه ترجيح مي‌دهند ارتباط و برخورد اجتماعي نداشته باشند. در اين حالت اشخاص مضطرب ارزيابي ديگران را نسبت به خود محدود مي‌كنند. اگر تلاش در جهت پرهيز از موقعيتهاي اجتماعي با شكست مواجه شد ، اشخاص خجالتي بايد گفتگوهاي خود را با ديگران بطور كوتاه انجام دهند. در يك آزمايشي از اشخاص خواسته شده بود تا در مورد خودشان به مصاحبه كننده چهار خاطره تعريف كنند. برخي از اين اشخاص تصور مي‌كردند كه مصاحبه كننده مي‌خواهد با شنيدن ، اين خاطرات را ارزيابي كند. در حاليكه اشخاص ديگر تصور مي‌كردند با گفتن خاطرات خود مي‌توانند بدنبال كارشان بروند. اشخاص مضطرب اجتماعي كه تصور مي‌كردند مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت خاطرات خود را بطور مختصري بيان كرده و در مورد شخصيت خود كمتر از افراد ديگر صحبت كردند. ظاهراً افراد خجالتي نگران بوجود آمدن اثر نامطلوب در ذهن مصاحبه كننده بودند. در آزمايش ديگري از اشخاص خواسته شده بود تا در يك آشنايي پنج دقيقه‌اي با فردي كه قبلاً با او ملاقات كرده بودند گفتگو كنند. وقتي محقيقن نوارهاي ضبط شده را بررسي نمودند متوجه شدند كه اشخاص مضطرب نسبت به ديگران تمايل بيشتري به رفتارهاي شفاهي دارند، بعنوان مثال، اين اشخاص تمايل بيشتري به موافق بودن با آنچه كه فرد ديگري مي‌گويد از خودشان نشان مي‌دهند. و هنگاميكه نوبت صحبت آنان ميشد به بازگو كردن و يا توضيح دادن به سخنان آن فرد مي‌پرداختند. اين سبك برخورد موجب ميشود كه آنان بدون اينكه زياد خودشان را درگير گفتگو كنند در ذهن آن فرد حالتي از احترام و علاقه‌مندي را بوجود آورند. بدين ترتيب اشخاص خجالتي موجب محدود شدن ارزيابي ديگران از خودشان شده و خصوصاً موجب كاهش شانس ديگران از پيدا كردن مورد ايرادي از خود مي‌شدند. بطور خلاصه اين سبك برخورد اشخاص خجالتي يك نوع استراتژي حفاظت از خود مي‌باشد زيرا آنان به ارزيابي منفي ديگران از خود اهميت مي‌دهند. اشخاص خجالتي بطور عمدي گفتگوها را كوتاه و خوشايند مي‌كنند. و از موضوعهايي كه موجب بحث جدي و ايجاد خجالت در آنها شود پرهيز مي‌كنند. در يك تحقيق چنين پيشنهاد شده است كه اشخاص مضطرب ممكن نيست آن طوري كه بنظر مي‌آيند در انجام يك گفتگو ناتوان باشند. گاهي محققين به اين نتيجه رسيده‌اند كه افراد خجالتي در ايجاد برخوردهاي اوليه با ديگران دچار مشكلات زيادي نيستند و در برخي افراد خجالتي ديده شده كه در يك گفتگو ، آغاز كننده اوليه بوده‌اند.
  15. "ويژگيهاي اشخاص مبتلا به اضطرابهاي اجتماعي" اشخاصي كه از اضطرابهاي اجتماعي رنج مي‌برند در موقعيتهاي اجتماعي دچار مشكل مي‌شوند. بنا به اظهارات خودشان، هنگاميكه مجبور به گفتگو با ديگران هستند دچار حالت عصبي و احساس نامطلوبي مي‌شوند. به نظر ديگران نسبت به خودشان توجه زیادی دارند. وقتي كه با افراد جديد آشنا مي‌شوند و يا مجبور هستند در مقابل حضار صحبت كنند خيلي خجالتي هستند. اغلب اين افراد فكر مي‌كنند ممكن است كارشان اشتباه يا احمقانه بنظر آيد. اشخاص خجالتي اغلب دچار لكنت زبان مي‌شوند ، درگفتار دچار اشتباه مي‌شوند ، علائم عصبي در ظاهرشان ، مانند عرق ريختن و لرزش بدن در آنها دیده می شود. اشخاصي كه با افراد خجالتي ارتباط برقرار مي‌كنند آنان را افراد عصبي و غیر دوستانه و افرادی که احساسات خود را بازداری می کنند می دانند. اشخاص خجالتي احتمالاً در موقعيتهاي اجتماعي نسبت به بيشتر مردم در آنچه كه مي‌گويند يا انجام مي‌دهند دچار خجالت و دست‌پاچگي مي‌شوند و احتمالاً به همين علت است كه اشخاص خجالتي نسبت به اشخاص غير خجالتي بيشتر دچار سرخي صورت در اثر خجالت مي‌‌شوند. اشخاص دارای اضطراب اجتماعی گاهي به اين فكر مي‌كنند كه چگونه مي‌توانند ارتباط برقرار كنند و منظور خودشان را به ديگران انتقال دهند. اشخاص خجالتي مي‌گويند كه گاهي دچار حالت عصبي و خجالتي هستند كه نمي‌توانند فكر كنند تا چيزي براي گفتن پيدا كنند. آنان ممكن است گفتگو را به سكوت بكشانند كه اين امر براي آنان خيلي ناراحت كننده مي‌باشد. این افراد قبل از صحبت كردن و يا بعد ازآن در مقابل حضار دچار بالاترين سطح اضطراب مي‌شوند. اين اشخاص بسختي سخن فردي كه قبل يا بعد از آنان گفتگو كرده است را بخاطر مي‌آورند . اضطراب مانع شركت‌دادن آنان و بخاطر آوردن سخنان ديگران مي‌شود. چنانچه اخيراً ديده شده افراد خجالتي درونگرا نيستند. برعكس آنان مايل هستند دوستان بسياري را داشته باشند . خصوصاً افراد خجالتي بيان مي‌كنند كه هنگام نياز به كمك مردم دوست دارند افراد بيشتري به آنان كمك كنند . خجالتي بودن آنان مانع مي‌شود تا دوستان بيشتري داشته باشند و هنگام كمك نيز مانع درخواست آنان از دوستانشان ميشود. مطالعه ديگري نشان داده است كه دانش‌آموزان خجالتي تمايل كمتري براي گفتگو با مشاورين مشاغل از خودشان نشان مي‌دهند. در يك تحقيق ديگر محققين خواستار انجام كاري شدند كه بدون كمك ديگران انجام آن ميسر نبود. اشخاص مضطرب اجتماعي در اين كار كمتر از ديگران تمايل به درخواست كمك از خود نشان مي‌دهند ، اين عدم درخواست همكاري ريشه در ترس اشخاص مضطرب اجتماعي دارد كه ديگران نيز تمايلي به پاسخ كمك آنان ندارند. نه فقط افراد مضطرب اجتماعي در مورد اينكه ديگران نظر خوبي نسبت به آنان نخواهند داشت ترس دارند ، بلكه برداشت ديگران را از خود بطور منفي تعبير مي‌كنند، اين موضوع در يك تحقيق از دانشجويان كالج خواسته شده بود كه بر روي يك سري از تكاليف كار كنند. سپس از آنان سئوال شده كه تصور مي‌كنيد دانشجويان ديگر در مورد شما چه برداشتي داشته باشند. دانشجويان مضطرب اجتماعي احساس مي‌كردند كه در انجام كارها نسبت به دانشجويان غيرمضطرب كمتر شايستگي داشتند. در آزمايش ديگري كه بصورت ارتباط دوطرفه بوسيله تلويزيون صورت گرفت ، همه افراد يك برنامه از پيش ضبط شده را تماشا كردند. در اين حالت همه نوعي ارتباط را برداشت كردند. مضطرب اجتماعي- در شكل حالتهاي صورت – از خود تمايل بيشتري براي تعبير حالتهاي صورت نشان ميداد. خلاصه اينكه اشخاصي كه دچار اضطراب اجتماعي بالايي هستند انتظار دارند برخورد اجتماعي ضعيفي داشته باشند و بدنبال دليلي هستند كه افراد ديگر آنان را مورد تأييد قرار نمي‌دهند. و اين حالت بدبينانه با برخوردهاي اجتماعي احتمالاً‌ موجب بروز مشكلاتي خواهد شد. اشخاص ديگر مايل نيستند افراد خجالتي اطمينان خود را از دست بدهند كه دچار يك عدم پذيرش اجتماعي و موجب ترس آنان شود بعلاوه بدليل اينكه آنان تصور مي‌كنند كه ديگران نسبت به آنان متنفر هستند ارتباط گفتاري خود را قطع مي‌كنند و در اجتماعات آنان شركت نمي‌كنند.